Recenze: Ilustrovaný atlas legračních faktů o mláďatech (2. díl)

Fauna je něčím, nad čím můžeme neustále žasnout. Pojďte objevovat nové informace s touhle bohatě ilustrovanou knížkou.

Po skvělém prvním dílu Ilustrovaný atlas neuvěřitelných faktů o zvířatech se Maja Säfströmová pustila do druhého. Tentokrát se zaměřila na potomky zvířecí říše a vznikla kniha Ilustrovaný atlas legračních faktů o mláďatech.

Poznáváte rádi úžasný svět zvířat? Chcete se pyšnit ne jen tak ledajakými vědomostmi? Potom je na místě pořídit si knížku švédské ilustrátorky, architektky a spisovatelky Maji Säfströmové. Její severský původ můžete odtušit ze jména. Kultura se pak výrazně odráží i v jejích kresbách. Jsou jednoduché (pozor, není to myšleno hanlivě) a přímočaré. Ilustrace jsou doplněny jen krátkými texty, ale ty jsou výstižné a všeříkající. Jasně, pokud se někdo chce dozvědět o daném zvířátku více, musí hledat v jiných publikacích, ale pro takový ten „wau efekt“ toto plně stačí.

Kniha je nabitá informacemi o našich obdivuhodných spolubydlících. Zvířecí říše mě nepřestane překvapovat. Je v ní tolik zajímavostí a existuje tolik druhů zvířat, o kterých se můžeme stále a stále něco dovídat. Je to skvělé. A tato publikace nám zvířenu přibližuje tak lehce přístupnou formou. Třeba mravenci. V prvním i druhém díle jsem se o těch mrňousech, které můžeme tak snadno přehlédnout a kteří mají přesto na této planetě svébytné místo, dozvěděla věci, o nichž jsem dosud neměla tušení. Prozrazovat vám je nemůžu, nechci vás ochudit o další fakta, nad nimiž se můžete udivovat.

Kniha je vhodná pro děti od pěti let. Doporučím ji ale i odrostlejším a dospělým. A to pokud chcete zazářit před svými kamarády, kolegy, partnerem či rovnou novým objevem (na schůzce nevychrlete všechna fakta naráz, nechte si něco i na příště 😊). Znalosti, které nabydete při čtení, si asi stejně všechny nezapamatujete. Proto je dobré mít tento atlas ve své knihovničce a občas si zábavné poznatky připomenout, ať jimi můžete excelovat i nadále.

A co je nejlepší – už brzy bude na pultech knihkupectví k mání třetí díl! A i ten bude zdá se stát za to. Ilustrovaný atlas nejpodivnějších pravěkých tvorů nás zavede daleko daleko do minulosti.

Autor: Radka