Recenze: Čakry pro každého

Základní průvodce tématem čaker nabízí praktické nástroje k použití tohoto mimořádného energetického systému k harmonizaci, uzdravení a převzetí vlády nad svým životem.

Proč jsem si knihu vybrala?

O nové edici knih osobního rozvoje v edici Knihy O nakladatelství Dobrovský jsem až do nedávna vůbec nevěděla, což pokládám za obrovskou škodu. Zjistila jsem tak, že v ní již vyšla spousta publikací, která mě svým tématem velmi zaujala. Jako první jsem tedy sáhla po Čakrách pro každého. O téma se zajímám již dlouho, nikdy jsem však nenašla knihu, která by mi svým výkladem sedla. Proto jsem v tuhle vkládala velké naděje. Splnily se?

Hodnocení

V edici Knihy Omega nakladatelství Dobrovský začaly vycházet knihy světoznámých autorů, kteří se zabývají osobním rozvojem a šťastným životem. Vyšly v ní i Čakry pro každého, za kterými stojí Anodea Judith. Autorka je zakladatelkou a ředitelkou vzdělávací organizace nabízející semináře z oblasti psychologie, doktorandkou se specializací na psychosomatickou léčbu a bakalářem klinické psychologie. Její publikace jsou ve světě a USA často používány jako učebnice. Většinou se v nich snaží propojit východní a západní duchovní přístup, a jakou roli v něm hrají čakry.

Jak už název napovídá, Čakry pro každého fungují jako jakási učebnice základů pro úplné začátečníky, kteří se chtějí s tématem čaker seznámit přístupnou a nenásilnou formou. Autorka je ve svém oboru odborníkem, tudíž velmi dobře ví, jak se o informace podělit, aby to čtenáře bavilo a zároveň i zaujalo. V publikaci spojuje tradiční informativní výklady s praktickými cvičeními, které si čtenář může rovnou vyzkoušet a s vlastními poznatky, které během svého života získala. Čtenáři tak mají možnost vidět vše v praxi.

Kniha je rozdělena do osmi částí. V té první se autorka věnuje úvodu, seznámení a výkladem toho, co čakry jsou a jakým způsobem je možné s nimi pracovat. Následujících sedm kapitol se zaměřuje na detailní popis každé ze sedmi čaker – nechybí popis a základní vlastnosti, kde danou čakru najít, praktická cvičení a v neposlední řadě i to, jak se může projevovat nadbytek či nedostatek energie v dané čakře. Právě to mi přijde na celé knize asi to nejzajímavější – autorka totiž detailně ukazuje, jaké fyzické či psychické neduhy mohou s přebytkem či nedostatkem energie souviset.

Celkově tedy hodnotím knihu velmi kladně a rozhodně bych se nebála po ní sáhnout, pokud vás čakry zajímají. Je určena i pro úplné začátečníky – je přehledná, srozumitelná, doplněná názornými příklady a praktickým cvičením a v neposlední řadě i drobnými ilustracemi. Po designové stránce navíc ladí s ostatními publikacemi ze stejné edice, což jistě ocení ti, kteří dají na grafickou úpravu knih a to, jak jim ladí v knihovně. V budoucnu určitě vyzkouším i něco dalšího, protože tohle byla bomba.

Celkové hodnocení: 4/5
Autor: Kateřina Kopišťová

👇 Všechny knihy z edice PRO KAŽDÉHO👇