Recenze: Aurora povstává

Píše se rok 2380 a kadeti, kteří ukončili studia na Akademii Aurora, míří na první mise. Snaha Tylera Jonese hrát si na hrdinu způsobí, že na něj zbyde jen jednotka odpadlíků a problémových typů. A do toho je tu Aurora Jie-Lin O’Malleyová, dívka, která může spustit válku gigantických rozměrů...

Příběh začíná vyprávěním mladého Tylera Jonese z vesmírné Akademie Aurora, který v den výběru hvězdné posádky zachrání dívku, která byla v kryospánku po 200 let. Jenomže díky tomu výběr zmešká. Tým nakonec tvoří jeho sestra Scarlett a jejich přítelkyně z dětství Cat, které s ním chtěly být za každou cenu, ale zbytek posádky se tváří jako problémoví jedinci a podivíni. Jsou vysláni na svou první misi. Zdá se, že je naprosto bezvýznamná, ale to, co přijde, rozhodně nikdo nečekal. Tady začíná jejich dobrodružství, které propukne až k záchraně celé galaxie. Je třeba zamezit gigantické válce, a tak se naši hrdinové musí naučit spolupracovat.

Každá z kapitol je na přeskáčku napsána z pohledu jiného člena týmu. Čtenář tak nahlédne do jejich myslí a více se s nimi sblíží. Každý z nich má dost odlišnou osobnost, vzhled i zvyky, takže je lze snadno rozlišit a člověk se v tom neztrácí. Příběhu rozhodně nechybí akce a dynamika. Hrdinové mezi sebou vtipkují, navzájem se popichují a nechybí tady ani drobná romantická linka.

Kniha Aurora povstává mě již od začátku úplně vtáhla do příběhu a při čtení jsem to měla celé přímo před očima. Postavy na mě působily velmi realisticky a nenarazila jsem na žádnou pasáž, která by mě nebavila. Jediné, co mě trochu mrzelo, že jedna z postav byla až příliš uzavřená a nebylo tak možno nahlédnout za oponu ani v kapitolách, které byly psány z jejího pohledu.

Rozhodně to byla jízda. Vřele můžu doporučit všem milovníkům sci-fi a pořádné akce. Už teď se nemůžu dočkat pokračování. Kniha Aurora povstává má ode mě rozhodně 5 hvězdiček!

Autor: Nikol